Home
Noviny
Kultura
info

 

VELKÉ DIVADLO J.K.T.


programy  - divadla


Smetanovy sady 16, tel.: 019/ 722 42 56
2.5.Čt19:00Labutí jezero   V 12 
3.5.19:00Cikáni jdou do nebe    
4.5.So19:00VII. Abonentní koncert   C 2,C.M. von Weber, R. Schumann,L: Janáček 
5.5.Ne19:00The Unided States Army Europe Band   součást oslav 58. výročí 
6.5.Po19:00Síla osudu   V 1 
7.5.Út19:00Hraběnka Marica   V 2 
8.5.St19:00Labutí jezero   V 11 
9.5.Čt19:00Utrejch a staré krajky   V 4 
10.5.19:00Carmen    
13.5.Po19:00Labutí jezero   V 13 
14.5.Út19:00Samson a Dalila   S 14 
15.5.St19:00Hamlet   S 15 
16.5.Čt19:00Síla osudu   V 8 
17.5.19:00Eugen Oněgin    
20.5.Po19:00Labutí jezero   V 13 
21.5.Út19:00Utrejch a staré krajky   V 6 
22.5.St19:00Únos ze serialu   S 11 
23.5.Čt19:00Samson a Dalila   naposledy S 16 
24.5.19:00Dáma od Maxima    
25.5.So19:00Síla osudu   N 1/3 
27.5.Po19:00David a Goliaš   pro seniory 
28.5.Út19:00Bří Karamazovi   V 10 
29.5.St19:00Hraběnka Marica   V 3 
30.5.Čt19:00Zázračný svět muzikálu III    
31.5.19:00Werther   1. premiéra 

DÁMA OD MAXIMA
Geordes Feydeau
Jeden gram zápletky, jeden gram pikanterie, jeden gram napětí smíchaný s mistrnou dovedností lékárníka, který předem odhaduje účinek svého léku - tak údajně psal své komedie Georges Feydeau nekorunovaný král francouzské frašky. Po čtvrt století psal jednu úspěšnou komedii za druhou. Jejich společným jmenovatelem je vždy docela malé provinění, z něhož snaha o likvidaci vytvoří společensky nepřijatelný prohřešek, který se již nedá zamaskovat. Hlavní postava Dámy od Maxima je Číča, lehkovážná, živelná tanečnice, která pronikne do soukromí počestného pana Petypona a jeho spokojený měšťácký život obrátí vzhůru nohama.




DON QUIJOTE
Ludwig Minkus
První verze baletu se objevila v roce 1740 ve Vídni. Od té doby se jeho děj vyskytoval v nejrůznějších verzích od Noverra, Taglioniho až po Petipu, který tento balet poprvé nastudoval ve Velkém divadle v Moskvě v roce 1869. V roce 1902 pak uvedlo petrohradské Mariinské divadlo novou verzi tohoto baletu v inscenaci Alexandra Gorského, která byla divácky přijata s obrovským nadšením. Za svůj úspěch vděčí hudbě Ludwiga Minkuse, významného baletní- ho skladatele své doby, který byl houslistou Q dvorním baletním skladatelem Velkého divadla v Moskvě. Námětem baletu je epizoda z románu, která vypráví příběh ohnivé a krásné Kitri a jejího nápadníka - chudého lazebníka Basila, jimž v lásce brání dívčin otec - krčmář Lorenzo. Celým příběhem prochází rytíř smutné postavy Don Quijote a jeho prostoduchý sluha Sancho Panza.




FUNNY GIRL
Jule Styne, Isobel Lennart, Bob Merrill
Námětem tohoto amerického muzikálu, jehož premiéra se odehrála v r. 1964, je životní příběh revuální herečky Funny Briceové, jež okouzlovala Broadway začátkem 20. století. Funny se zamiluje do karbaníka Nicka Arnsteina, provdá se za něj, ale dokáže na tuto lásku zapomenout, když zjistí, že ji manželství brání na cestě k umělecké kariéře. Tento příběh je víceméné záminkou pro celou řadu vynikajících hudebních a tanečních scén, pro něž Funny Girl bezesporu patří k nejúspěšnějším světovým muzikálovým titulům. Funny Girl bude v Plzní uvedena poprvé.




JOLANTA
Petr Iljič Čajkovskij
Je škoda, že z operního odkazu P. I. Čajkovského zná český divák pouze Eugena Oněgina a Pikovou dámu, protože i v jeho dalších operách je ukryto mnoho krásné hudby. Nejinak je tomu i v jeho poslední opeře Jolantě, jejíž námět si skladatel vybral sám. Čajkovského bratr Modest mu k ní napsal libreto podle hry dánského autora Henrika Herfze Dcera krále Reného. Děj opery nás přivádí do středověké francouzské Provence, kde na zámku krále Reného žije jeho slepá dcera Jolanta, před níž nikdo nesmí o její slepotě mluvit. Jolanta tak žije pouze ve světě svých představ. Když na zámek přijde rytíř Vaudemont, zamiluje se do Jolanty, a ta jeho city opětuje. Od Vaudemonta se dozví, že oproti jejím představám existuje reálný svět a Jolanta z lásky k němu a za pomoci lékaře dosáhne navrácení zraku. Operu uvedeme koncertně v ruském originále.




KISS ME KATE
Cole Porter
Skoro na den po pětatřiceti letech (23. 2. 1963) znovu nastuduje plzeňský operetní soubor slavný americký muzikál Kiss me Kate jehož inspirací bylo Shakespearovo nesmrtelné Zkrocení zlé ženy. V žádném případě však nejde o nějakou sentimentální retrospektivu. Už samotná skutečnost, že tento "věčně zelený" muzikál nově a citlivě upravil Antonín Procházka a že ho bude sám inscenovat, slibuje divákům večer, naplněný úsměvným humorem a znamenitou hudbou.




NÁVŠTĚVA STARÉ DÁMY
Friedrich Dürrenmatt
Dějištěm hry je městečko Gillen. Kláře Zachanasjanové bylo sedmnáct let, když ho opustila ve vysokém stupni těhotenství, protože soud, který měl potvrdit otcovství, vynesl nespravedlivý rozsudek na základě křivého svědectví podplacených svědků. Z Kláry se stala po různých životních peripetiích nejbohatší žena světa. Vrací se, aby nabídla miliardu, když někdo zabije toho, kdo byl příčinou jejího utrpení. Z tohoto příběhu vyrůstá tragikomický obraz osudu pravdy, spravedlnosti a moci, který proslavil moderního klasika světového jména, Švýcara Friedricha Dürrenmatta, po celém světě.




PAGANINI
Franz Lehár Lehár patří k nejvýznamnějším osobnostem vídeňské operety. Jeho melodická hudba, mistrně jemná a efektně instrumentovaná, předurčuje jeho operety k tomu, aby byly trvalou součástí repertoáru operetních souborů. Lehárův Paganini je hudebně velmi náročné dílo.




RICHARD III.
William Shakespeare
Anglii patnáctého století sužují války růží. Boj o moc probudil v anglické šlechtě ctižádostivé naděje a nejnižší lidské vášně. Do této doby je zasazena nejstarší z velkých Shakespearových královských tragédií. Richard Gloster, posedlý vědomím, že anglickou korunu nemůže získat právem, rozpoutá vlnu nenávisti, intrik a zla, která se v závěru obrátí proti němu samotnému. Jeho postava nabývá démonických rozměrů svůdce, intrikána, člověka, který povýšil osobní moc zna princip a smysl života.




ŠÁRKA
Zdeněk Fibich
Český romantický skladatel Zdenék Fibich patří k nejvýznamnějším pokračovatelům díla Bedřicha Smetany a Antonína Dvořáka. Pro jeviště napsal třídílný scénický melodram Hippodamie a sedm oper, z nichž nejpopulárnější jsou Nevěsta messinská a Šárka. Svou Šárkou vědomě navazuje na Smetanovu Libuši. V operním libretu zpracovala Fibichova družka Anežka Schulzová známý příběh z českých bájí o dívčí válce. Po smrti kněžny Libuše se vlády opět chopili muži, což těžce nese zejména Šárka, vyzývající ženy k boji proti mužské nadvládě. Sama se však zamiluje do Ctirada, za což ji ženy odsoudí. Když v kruté bitvě muži vítězí, skáče Šárka ze skály a dobrovolně přijímá smrt.

 
HOME
UP