Home
Noviny
Kultura
info
vplzni - zprávy z Magistrátu Města Plzně
Komise Rady města Plzně pro evropskou integraci a partnerská města bude v roce 2003 poskytovat účelové finanční dary  na aktivity související s partnerskými městy a evropskou integrací města Plzně. První termín podání žádostí je stanoven na 14. březen 2003. Další termíny budou zveřejněny začátkem měsíce dubna. Formuláře žádsotí jsou k vyzvednutí v oddělení vnějších vztahů Kanceláře primátora, radnice, nám. Republiky 1, 306 32 Plzeň, i. patro, kanc. č. 24.


Program primátora, náměstkyně a náměstků v období od 17. 2. do 23. 2. 2003:

nám. Ing. Náhlík: dovolená
prim. Ing. Šneberger: 19. 2. dovolená
Po, 17. 2. 2003, 16.00 hod., mázhaus plzeňské radnice - Vernisáž výstavy "Evropská unie očima neziskových organizací" /je realizována v rámci stejnojmenného projektu o zapojování veřejnosti do rozhodovacích procesů a je součástí 6. ročníku celostátní kampaně "30 dnů pro neziskový sektor", výstava potrvá do 28. února 2003/, účast: pí nám. Mgr. Krejsová
Út, 18. 2. 2003, 14.00 hod., Americké centrum Plzeň - Diskusní fórum "Malé a střední podniky v regionech", účast: p. nám. Ing. Duchek
Čt, 20. 2. 2003, 9.00 hod., zasedací místnost č. 31 - Jednání RMP
Čt, 20. 2. 2003, 13.00 hod. - Pracovní oběd p. primátora Ing. Šnebergera s generálním ředitelem MATSUSHITA Television Central Europe, s.r.o. panem Tadanori ASAHI
Pá, 21. 2. 2003, 11.00 hod., zas. místnost č. 31 - Tisková beseda k jednání RMP
Pá, 21. 2. 2002, 19.00 hod., televizní ateliéry Barrandov - VIP party TV Nova u příležitosti 9. narozenin TV Nova, účast: p. primátor Ing. Šneberger

Z programu jednání Rady města Plzně:
Prodej pozemku v MIPB společnosti VIZA Auto CZ
Prodej nemovitostí v MIPB společnosti Pro Truck autopříslušenství
Zastoupení města Plzně ve Sdružení měst a obcí Plzeňského kraje
Úvěr na dostavbu obytné zóny Sylván
Schválení změny Organizačního řádu a organizační struktury MMP
Bezúplatný převod nemovitého majetku z ČR
Rámcový postup v oblasti zřizování věcných břemen
Změna usnesení RMP č. 1177/2002 - náj. smlouva s Vodárnou Plzeň
Veřejná soutěž "Prostor U Zvonu"
Rozšíření předmětu nájmu - Plzeňská distribuce tepla
Návrh rozpočtu Sdružení skládky Chotíkov na r. 2003
Výstavba dalších čekáren MHD spol. euro AWK s.r.o.
Financování rozšíření vnitřní a vnější zóny IDP
Koncepce odpadového hospodářství statutárního města Plzně
Žádost o udělení výjimky z počtu žáků - ZŠ Křimice
Organizační řád Knihovny města Plzně
Poskytnutí fin. prostředků z grantu pro kulturu na r. 2003
Rozpočtové opatření pro Esprit, plzeňský kulturní servis p.o.
a další

Tisková beseda se uskuteční dne 21. února 2003 v 11 hodin v zasedací místnosti č. 31 plzeňské radnice. Program: Informace z jednání RMP.


Program schůze Rady Plzeňského kraje, Krajský úřad Plzeňského kraje, Škroupova 18, Plzeň
Zahájení
Spoluúčast Plzeňského kraje na výstavě Typický obraz / 100x80 - MUDr. Petr Zimmermann
Veřejná zakázka "Výroba krajského periodika" ­ MUDr. Petr Zimmermann
Zřízení redakční a publikační rady - MUDr. Petr Zimmermann
Změna Jednacího řádu RPK - MUDr. Petr Zimmermann (na stůl)
Výsledek konkurzního řízení na obsazení místa ředitele Zvláštní školy, Stříbro, Revoluční 1431 - MVDr. Václav Červený
Výsledek konkurzního řízení na obsazení funkce ředitele Pedagogicko-psychologické poradny, Rokycany, Jiráskova 181 - MVDr. Václav Červený
Výsledek konkurzního řízení na obsazení funkce ředitele Speciálních škol pro sluchově postižené, Plzeň, Mohylová 90 - MVDr. Václav Červený
Výroční zpráva o stavu koncepce a rozvoje sítě a o stavu a rozvoji výchovně vzdělávací soustavy v Plzeňském kraji ve školním roce 2001/2002 - MVDr. Václav Červený
Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje výchovně vzdělávací soustavy Plzeňského kraje - MVDr. Václav Červený
Jmenování do funkce ředitele Střední zemědělské školy, Klatovy, Národních mučedníků 141. - MVDr. Václav Červený
Jmenování do funkce ředitele Školního statku, Klatovy, Činov 635 - MVDr. Václav Červený
Dodatek č. 1 zřizovací listiny Středního odborného učiliště, Odborného učiliště a Učiliště, Oselce 1 - MVDr. Václav Červený
Zásady poskytování dotací z rozpočtu Plzeňského kraje v rámci odboru školství, mládeže a sportu - MVDr. Václav Červený
Vyhlášení Programu - Výstavba víceúčelových hřišť - MVDr. Václav Červený
Účast Plzeňského kraje na akci Olympiáda dětí a mládeže v r. 2003 - MVDr. Václav Červený (na stůl)
Dodatek č. 1 zřizovací listiny Dětského domova, Nepomuk 278 - MVDr. Václav Červený
Plán investic na rok 2003 - Jan Toman
Změna využití objektu ­ "Vily manželů Kotrbových" - Jan Toman (na stůl)
Věcné břemeno DDM Klatovy - Jan Toman
Zpráva o plnění usnesení RPK za 4. čtvrtletí 2002 - Mgr. Jiří Leščinský (na stůl)
Nabytí movitého majetku za 4. čtvrtletí 2002 - Mgr. Jiří Leščinský
Smlouva o zajišťování stravovacích služeb - Mgr. Jiří Leščinský
Posílení fondu investičního majetku - Západočeské muzeum v Plzni - Mgr. Olga Kalčíková
Pravidla pro poskytování finančních prostředků na ekologické projekty v rámci PK pro rok 2003 - Ing. Pavel Stelzer
Souhlas s pořízením movitých věcí, poskytnutých do správy SÚS Stříbro - Ing. Pavel Stelzer
Krajský plán vyrovnání příležitostí pro občany se zdravotním postižením - Jaroslav Kadlec
Dotace na sociální služby v roce 2003 - Jaroslav Kadlec
Stravovací jednotky pro ústavy sociální péče zřizované Plzeňským krajem - Jaroslav Kadlec
Nemocnice Planá - Jaroslav Kadlec (na stůl)
Veřejná zakázka \"Generel venkovského prostoru Plzeňského kraje\" - Stanislav Rampas
Krajské kolo soutěže Zlatý erb - Ing. Karel Pokorný
IZ - SPŠ dopravní a SOU dopravní Plzeň ­ vyškrtnutí nemovitostí z konkurzní podstaty úpadce "RR" s.r.o. - Jan Toman
IZ - Žádosti o dotace se SFŽP ČR - IV. čtvrtletí 2002 - Ing. Pavel Stelzer
IZ - Seznam projektů navržených k přidělení dotace na protidrogovou politiku - Jaroslav Kadle
Diskuse, různé


Program primátora, náměstkyně primátora a náměstků v období od 27. 1. do 2. 2. 2003:
Út, 28. 1. 2003, 10.00 hod., kancelář primátora - Pracovní jednání p. primátora s ředitelem Úřadu práce v Plzni Ing. Novotným
Út, 28. 1. 2003, 12.00 hod., kancelář primátora - Jednání p. primátora s majitelem malé vodní elektrárny (u Štrunc. sadů) p. Schmidem
Út, 28. 1. 2003, 16.00 hod., kancelář primátora - Jednání p. primátora s předsedy poslaneckých klubů před jednáním ZMP
St, 29. 1. 2003, 9.00 hod., kancelář primátora - Pracovní jednání ­ Rozvojové zóny Plzně, účast: pp. nám. Ing. Kalous, Ing. Duchek, Ing. Náhlík, pracovníci ÚKR
St, 29. 1. 2003, 13.00 hod., kancelář primátora - Jednání p. prim. s p. Prčkem ­ žádost o "přidělení" zdi - grafiti
Čt, 30. 1. 2003, 8.00 hod., zasedací místnost č. 31 - Jednání RMP
Čt, 30. 1. 2003, 9.00 hod., sněmovní sál plzeňské radnice - Jednání ZMP
Pá, 31. 1. 2003, 11.00 hod., zas. místnost č. 31 - Tisková beseda k  jednání RMP a ZMP

Z programu jednání Zastupitelstva města Plzně:
Další postup prací Programu rozvoje města Plzně
Časový harmonogram, strategie řízení a možností financování projektu rekonstrukce technické základny PMDP, a.s.
Použití příjmů z prostředků za prodej plynár. zařízení
Rozpočtové změny ­ Malesice, Lhota ­ IDS
Rozdělení prostředků z povodňových kont
Poskytnutí fin. náhrady za opravu "hasičárny" v Radčicích
Bezúplatný převod nemovitého majetku z ČR na město Plzeň
Bezúplatný převod nemovitého majetku PDA Peklo
Žádost 32. ZŠ o poskytnutí finančního daru FŽP m. Plzně
Návrh úpravy Jednacího řádu ZMP
a další

Tisková beseda se uskuteční dne 31. ledna 2003 v 11 hodin v zasedací místnosti č. 31 plzeňské radnice. Program: Informace z jednání RMP a ZMPP


Delimitací z okresních úřadů přešlo na krajský úřad přes sto nových zaměstnanců. Jak jsme již informovali, budova, ve které kraj sídlí, je nedostačující a tak rada ještě koncem minulého roku schválila přestěhování odboru školství, mládeže a sportu do budovy v Radobičické 14 (bývalé sídlo Okresního úřadu Plzeň ­ jih).

Minulý týden v pátek bylo zahájeno stěhování tohoto odboru a od středy 22.ledna 2003 celý odbor školství, mládeže a sportu již sídlí v Radobyčické ulici.

Tento odbor je největším odborem krajského úřadu, k dnešnímu dni má celkem 55 lidí. O tom, že odbor školství, mládeže a sportu se přestěhuje z kapacitních důvodů do jiné budovy, rozhodla Rada PK již koncem minulého roku. Jedním z důvodů, proč byl "vybrán" právě tento odbor je i ta skutečnost, že má své vlastní ekonomické a právní oddělení a tak je nejvíce samostatným odborem kraje.

Se stěhováním souvisí i změna telefonních čísel, nové telefonní číslo na odbor školství, mládeže a sportu je 377169111. Aktuální telefonní seznam je také zveřejněn na internetových stránkách Krajského úřadu PK http://www.kr-plzensky.cz.

Všechny školy, jejichž je kraj zřizovatelem, byly o změně informovány.

Dále bych Vás chtěla upozornit na jednu změnu, ke které došlo díky novele zákona o krajích. Od 1.1.2003 došlo ke změně termínu "zástupce hejtmana" na "náměstek hejtmana". Prosím, používejte tedy tento nový název náměstek.

Dále došlo ke změně názvu dvou odborů (již jsme Vás informovali v prosinci 2002 v souvislosti se změnou organizační struktury) a to sekretariátu ředitele a sekretariátu hejtmana na odbor kancelář ředitele a odbor kancelář hejtmana.


Informace o poskytnutí finančních darů na podporu sportu a tělovýchovy
Odbor školství, mládeže a tělovýchovy Magistrátu města Plzně oznamuje, že od 13. ledna 2003 je možné si vyzvednout formuláře žádostí (vč. informačního listu) o finanční dar neinvestiční povahy na podporu sportu a tělovýchovy. Formuláře jsou k dispozici v Kopeckého sadech 11, v kanceláři č. 305 v úřední dny pondělí a středa od 8.00 do 11.00 a od 13.00 do 16.00 hod a na sekretariátu odboru v kanceláři č. 322. Dále pak v Informační kanceláři Magistrátu města Plzně v přízemí radnice v pondělí a středu od 7.30 do 17.00 hod, v úterý a ve čtvrtek od 7.30 do 16.00 hod a v pátek od 7.30 do 15.00 hod. Termín uzávěrky vyplněných žádostí (vč. požadovaných příloh uvedených ve formuláři) je 31. březen 2003. Na Odboru školství, mládeže a tělovýchovy Magistrátu města Plzně v kanceláři č. 305 je možné také získat podrobnější informace u Mgr. Michalíka, tel.č. 37803 3148.


NOVÉ VÝJEZDOVÉ MÍSTO ZÁCHRANNÉ SLUŽBY OD LEDNA V TACHOVĚ
Od 1.1.2003 přechází zřizovatelské funkce některých zdravotnických zařízení, které do 31.12.2002 zřizují okresní úřady, na Plzeňský kraj. Jedná se o celkem o 13 zdravotnických zařízení (7 nemocnic, 5 záchranných služeb a 1 dětský domov) a 12 zařízení sociální péče.

Vzhledem k situaci v nemocnici v Plané Plzeňský kraj rozhodl zřídit z vlastních prostředků od 1.1.2003 další výjezdové místo Zdravotnické záchranné služby v tachovském okrese. Toto místo bude zřízeno po dohodě s městem Tachov v tamní poliklinice. Provozovatelem ZZS na Tachovsku bude Územní středisko záchranné služby pod vedením ředitele MUDr. Kouteckého.

Každý občan má právo mít jistotu, že ho vždy některé zdravotnické zařízení přijme. A tak bylo dohodnuto, že určité oblasti mají svá spádová lůžková zdravotnická zařízení, které se zavázaly pacienta ze své "oblasti" vždy přijmout. Oblast Tachovska zajišťuje nemocnice Stod, oblast Plané nemocnice Mariánské Lázně eventuelně Cheb, Stříbrsko Městská nemocnice Privamed a Mulačova nemocnice v Plzni a části okresu se spádem výjezdového místa v Bělé nad Radbuzou nemocnice v Domažlicích. Pacienti s nejzávažnějšími či komplikovanými onemocněními a úrazy budou směřováni přímo do Fakultní nemocnice v Plzni.

Plzeňský kraj chce těmito opatřeními zkvalitnit zdravotní péči pro občany Tachovska, když stát svým přístupem k nemocnici v Plané bohužel selhal.


Tisková zpráva Odboru sociálních věcí a zdravotnictví Magistrátu města Plzně
Od 1. ledna 2003 bude Odbor sociálních věcí a zdravotnictví Magistrátu města Plzně pro obce Dýšina, Chrást a Kyšice vykonávat na úseku sociálních dávek a sociálních služeb agendu pověřeného obecního úřadu a úřadu obce s rozšířenou působností. Na úseku sociálních dávek a sociálních služeb město Plzeň pro tyto obce přebírá působnost pověřeného Městského úřadu ve Třemošné a zaniklého Okresního úřadu Plzeň ­ sever.

Pro obce Chválenice, Letkov, Lhůta, Losiná, Mokrouše, Nezbavětice, Nezvěstice, Starý Plzenec, Šťáhlavy, Štěnovický Borek a Tymákov se Plzeň stává od 1. ledna 2003 obcí z rozšířenou působností. Na úseku sociálních dávek a sociálních služeb přebírá město Plzeň působnost zaniklého okresního úřadu Plzeň ­ jih.

Občané těchto obcí se mohou od 1. ledna 2003 obrátit se svými žádostmi o dávky a služby sociální péče na Odbor sociálních věcí a zdravotnictví Magistrátu města Plzně, Martinská č. 2, kanceláře v přízemí, tel. 378 033 301, 378 033 303

Úřední hodiny Odboru sociálních věcí a zdravotnictví Magistrátu města Plzně:
Pondělí, středa 8.00 ­ 12.00 hod. a 13.00 ­ 17.00 hod.
Úterý 8.00 ­ 12.00 hod.

Agendu sociálních dávek a sociálních služeb pro nově vzniklý Úřad městského obvodu Plzeň 9 ­ Malesice a Úřad městského obvodu Plzeň 10 ­ Lhota bude od 1. ledna 2003 do 30. 6. 2003 vykonávat Úřad městského obvodu Plzeň 3, sady Pětatřicátníků 7 ­ 9, odbor sociální.
Žadatelé o sociální dávky a sociální služby z těchto nově vzniklých plzeňských obvodů se mohou od 1. ledna 2003 obrátit na Úřad městského obvodu Plzeň 3, sady Pětatřicátníků 7 ­ 9, odbor sociální, tel. 378 031 113

Úřední hodiny Úřadu městského obvodu Plzeň 3:
Pondělí, středa 8.00 ­ 18.00 hod.


Magistrát města Plzně odbor sociálních věcí a zdravotnictví (OSVZ) oznamuje držitelům zlaté plakety Dr. Jánského, že budou i nadále oprávněni využívat bezplatně městskou hromadnou dopravu (MHD) v Plzni na období od 2003 ­ 2006. Nové průkazky bude od 2. ledna 2003 vydávat odbor sociálních věcí a zdravotnictví MMP (OSVZ MMP) v Martinské ulici č.2, přízemí, v sekretariátu vedoucího odboru. Průkazky budou vydávány na základě předložení osvědčení o udělení zlaté plakety Dr. Janského. OSVZ MMP bude vydávat průkazky na bezplatné užívání MHD v Plzni občanům města Plzně (včetně nových městských obvodů ­ Malesice a Lhota) a dále občanům následujících obcí ­ Dýšina, Chrást, Chválenice, Kyšice, Letkov, Lhůta, Losiná, Mokrouše, Nezbavětice, Starý Plzenec, Šťáhlavy, Štěnovický Borek a Tymákov, které tvoří správní obvod města Plzně, jako obce s rozšířenou působností. Pro občany ostatních obcí Plzeňského kraje budou průkazky vydávat obecní úřady těchto obcí s rozšířenou působností ­ Blovice, Domažlice, Horažďovice, Horšovský Týn, Klatovy, Kralovice, Nepomuk, Nýřany, Přeštice, Rokycany, Stod, Sušice a Tachov. Stávající průkazky zůstávají v platnosti do konce února 2003.


Z důvodu stěhování bude Pozemkový úřad Magistrátu města Plzně ve Škroupově ul. 5, Plzeň v období od 17. do 31. 12. 2002 uzavřen.  Od 1. 1. 2003 jej na základě organizačních změn najdou občané na nové adrese:

Ministerstvo zemědělství ČR
Pozemkový úřad Plzeň - město
Nám. Generála Píky 8
301 58 Plzeň


Historickou pečetí města Plzně byly opatřeny pouze tři výtisky v minulých dnech podepsané Dohody o připojení obcí Malesice a Lhota k městu Plzni. Pečetí ve vosku stvrzený, tedy historicky cenný dokument bude od 13. prosince 2002 do 31. ledna 2003 vystaven ve vitríně u modelu města Plzně v přízemí radnice. Plzeňané tak budou mít jedinečnou možnost vidět skutečný otisk naší pečeti. Poté bude tato listina uložena v Archivu města Plzně.


Finanční příspěvky z "povodňových kont" jsou občanům od tohoto týdne (tzn. od 44. týdne roku) vypláceny vždy v pondělí a ve středu od 8.00 do 17.00 hod. v budově Magistrátu města Plzně - Kopeckého sady 11.


Město Plzeň se snaží pomoci svým občanům, kteří byli postiženi povodněmi v srpnu letošního roku, všemi dostupnými prostředky.

Bezprostředně po záplavách byly městem zřízeny dva účty, na kterých byly formou veřejné sbírky nashromážděny značné prostředky. Na jednání Zastupitelstva města Plzně dne 3. října 2002 byla určena kritéria pro poskytování podpory a její rozdělení mezi podnikatele a obyvatele zaplavených bytů. Usnesení ZMP č. 563 lze nalézt na internetových stránkách města, žádosti o podporu vydávají a potvrzují příslušné městské obvody .

Kromě značných vlastních prostředků vydaných na první záchranné práce a organizování a rozdělení veřejné sbírky se město stará i o jiné možnosti, jak pomoci svým povodní postiženým obyvatelům. Prostřednictvím města tak může řada občanů získat i prostředky státního rozpočtu a státních fondů na úhradu části nákladů na odstraňování následků povodně.

Řada majitelů domů, kteří na základě rozhodnutí statika museli odstranit dům poškozený povodní, využila možnost sepsat s městem dohodu a přenechat tak veškeré starosti o organizování a financování demolice objektu městu. Tato možnost trvá i nadále a v případě, že během času dojde k dalším rozhodnutím o odstranění stavby, může město tuto službu poskytnout i dalším postiženým majitelům domů.

Protože bezprostředně po povodni bylo město postaveno před problém nalézt vhodné náhradní ubytování pro obyvatele domů, které v důsledku velké vody spadly, byly odstraněny na základě demoličního výměru nebo jsou dlouhodobě neobyvatelné, je zřejmé, že ne všechny narychlo sehnané byty mohly být natolik v pořádku, aby splňovaly představy o standardním bydlení ­ byť se jednalo o přechodnou dobu. Město využilo možnost danou programem Ministerstva pro místní rozvoj ČR a požádalo o dotaci na úpravu stávajících ubytovacích zařízení, která může činit až 60 000 Kč na jednu ubytovací jednotku. Tato částka snad již pomůže odstranit jistá nepříjemná překvapení, která na obyvatele náhradních bytů leckde čekala.

Dotace poskytované Ministerstvem pro místní rozvoj ČR zprostředkovává město majitelům domů a bytů tím, že zřídilo tzv. Povodňový fond. Na základě žádostí jednotlivých majitelů a vyplněných Registračních karet požádá město o zaslání příslušného množství finančních prostředků do uvedeného Povodňového fondu a z toho pak bude, po podepsání smlouvy s žadatelem, uvolňovat prostředky až do výše 70% nákladů na opravy, maximálně však 200 000 Kč na jeden dům, jsou-li v něm 1 až 3 byty, 500 000 Kč na jeden dům, je-li v něm 4 až 8 bytů a 700 000 Kč, je-li v něm více než 8 bytů. Prostředky mohou být použity pouze na opravy statických poruch nosných konstrukcí (základů, svislých i vodorovných nosných konstrukcí, schodišť, obvodového pláště), vnějších a vnitřních omítek, střech a technického zařízení budov (elektroinstalace, vodovod, kanalizace a plyn), přičemž celková výše nákladů na opravu domu přesahuje 71 500 Kč. Použití prostředků Povodňového fondu, tj. každého příjemce dotace a maximální výši finančních prostředků, která mu bude poskytnuta, bude schvalovat Zastupitelstvo města Plzně. Oprávněnost čerpání těchto prostředků bude kontrolovat a potvrzovat odbor výstavby příslušného úřadu městského obvodu.

Na opravy bytového fondu poškozeného povodněmi zřídilo město ještě jeden fond, z něhož může žadateli poskytnout úvěr s úrokem 1% a splatností do deseti let na úhradu 50% nákladů prováděných oprav. Úvěr lze použít na výměnu oken, dveří a další nutné opravy, na které se výše uváděná dotace z MMR nevztahuje a lze z těchto prostředků provádět v povodní poškozeném a nyní opravovaném domě i modernizaci oproti stávajícímu stavu. I tuto podporu budou moci žadatelé čerpat až po schválení městským zastupitelstvem a podepsání příslušné smlouvy. U vyšších úvěrů musí zájemci počítat s tím, že bude třeba městu poskytnou vhodné zajištění ­ nejčastěji zastavením nemovitosti. Informace k dotacím i úvěrům získají občané na jednotlivých městských obvodech nebo na specializovaném pracovišti Magistrátu města Plzně ­ Škroupova 5, 1. patro, číslo dveří 21 a 22, tel.č. 37 803 4555 ­ 7.

Letošní ničivé povodně napáchaly mnoho zlého a poškodily mnoho veřejného i soukromého majetku. S účinnou pomocí se však daří zvládnout i situace, které se zdály zpočátku neřešitelné. Obnova povodní poškozených domovů plzeňských občanů je toho důkazem.

Ing. Marta Jíchová
Ekonomický úřad MMP


Jak lze telefonovat na úřady a organizace města Plzně po celostátním přečíslování telefonních stanic v ČR a některých telefonních poboček účastníků telefonní ústředny Magistrátu města Plzně

V noci z 21. na 22. září 2002 dojde k plošnému přečíslování telefonních stanic v celé České republice a Magistrát města Plzně využije tohoto termínu k přečíslování interních poboček některých účastníků telefonní ústředny MMP.

Jedná se o :
tajemníka a kancelář tajemníka MMP
odbor vnitřních věcí
odbor personální
kancelář ředitele úřadu služeb obyvatelstvu
odbor školství,mládeže a tělovýchovy
odbor životního prostředí
odbor sociálních věcí a zdravotnictví
odbor kontroly
dále je to :
Správa informačních technologií města Plzně
Nadace 700 let města Plzně
Galerie města Plzně
Městské informační středisko


Telefonní seznam Magistrátu města Plzně a dalších organizací města Plzně s platností od 22.9.2002, kde byla již nová čísla změněných interních poboček uvedena, vyšel ve zkrácené podobě jako příloha červnových Radničních listů. K dispozici bude po přečíslování od 22.9.2002 také zaktualizovaný Telefonní seznam MMP na internetové adrese http://info.plzen-city.cz/telefony/, kde jsou všechny potřebné údaje ohledně telefonování v rámci úřadů a organizací zřízené městem Plzeň zveřejněny.

Jak lze tedy telefonovat z ČR na úřady a organizace zřízené městem Plzeň po přečíslování od 22.9.2002 :
přes provolbu z pevné stanice č.t. 37 803 + číslo pobočky
přes spojovatelky z pevné stanice č.t. 37 803 + číslo pobočky spojovatelky / viz seznam organizací/
přes provolbu z mobilních telefonů č.t. 726 80 + číslo pobočky
přes spojovatelky z mobilních telefonů č.t. 726 80 + číslo pobočky spojovatelky / viz seznam organizací /

Poznámky:
číslo "37" je národní směrové číslo pro Plzeňský kraj
číslo "803" je provolba na úřady organizace zřízené městem Plzeň / viz seznam organizací /
volání mobilním telefonem na "č.t. 726 80 + číslo pobočky" je účtováno jako hovor do sítě EUROTEL

Seznam organizací města Plzně:
čísla poboček spojovatelek Magistrát města Plzně 1111
Správa informačních technologií města Plzně 1111
Útvar investic města Plzně 1111
Útvar koncepce a rozvoje města Plzně 1111
Správa infrastruktury města Plzně (budova Škroupova 4) 1111
Úřad Městského obvodu Plzeň 1 1115
Úřad Městského obvodu Plzeň 2 1112
Úřad Městského obvodu Plzeň 3 1113
Úřad Městského obvodu Plzeň 4 1114
Správa veřejného statku města Plzně 1117
Plzeňský holding,, a.s. 1124
Městská policie Plzeň 1123
Plzeňské městské dopravní podniky, a.s. 1120
Divadlo J. K. Tyla 1118
Městská hygienická stanice 1116
Zoologická a botanická zahrada města Plzně 1119
Ke změně telefonního čísla dojde i na Poliklinice Denisovo nábřeží. Pacienti se dovolají od 22. 9. 2002 na č.t.: 378218 111.


Povodňové informační linky, které byly zřízeny Krizovým štábem města Plzně omezí provoz. V neděli 1. září budou č.t. 803 3811 a 803 3816 v provozu od 8.00 do 17.00 hod., v ostatní hodiny bude funkční jen záznamník. Od 2. září pak tyto linky budou v provozu v pracovní dobu Magistrátu města Plzně, mimo ni bude k dispozici pouze záznamová služba.

Odbor sociálních věcí a zdravotnictví MMP po dohodě s vedením města upravil vyplácení nenávratné finanční výpomoci města obyvatelům postiženým povodněmi na území města Plzně takto:

Od 2. září 2002 vždy v pondělí a ve středu v době úředních hodin, tj. 8.00 - 12.00 hod. a od 13.00 do 17.00 hod. v Martinské ul. č. 2, přízemí, kancelář č. 104.




9.9. v dopoledních hodinách převzal náměstek primátora Ing. Jiří Bis od plzeňských vietnamských podnikatelů dar ve výši 30 tis. Kč. Přestože někteří z nich byli povodněmi sami postiženi, vybrali mezi sebou výše uvedený obnos na zmírnění následků povodní pro ostatní. Částka byla poukázána na povodňové konto.


Přehled pomoci fyzickým a právnickým osobám a obcím (MMR a SRFB)

Fyzické osoby
dotace 150 tis. Kč fyzickým osobám, které užívaly byt v bytovém nebo rodinném domě z titulu nájmu, vlastnického práva, věcného břemene nebo jiného právního důvodu a který byl v důsledku povodně nenávratně zničen nebo odstraněn. Termín podání žádosti na KrÚ - 31.3.2004. Obec: prostředník podání žádosti zajišťuje od 30.8. EÚ- OFR Škroupova 5

úvěr do 850 tis.Kč pro fyzickou osobu, která byla vlastníkem nebo spoluvlastníkem bytového domu, rodinného domu nebo bytu ve vlastnictví a přišla v důsledku povodní nenávratně o bydlení. Splatnost 20 let, úrok 2 %, čerpání do 3 let, jištění zástavním byt právem. Termín podání žádosti SFRB - zatím neomezen. Obec: u této podpory nefiguruje

Obce
Investiční a neinvestiční dotace na zajištění náhradního ubytování domácnostem, které byly v důsledku povodní připraveny o možnost užívat byt nebo rodinný dům:
inv.dotace 200 tis. Kč na 1 dočasnou ubytovací jednotku
inv. dotace do 200 tis.Kč na stav.úpravu objektu ve vlastnictví obce na ubytovací jednotku
neinv.dotace do 3.500 Kč /měs. na nájemné za 1 ubyt.jednotku dočasně užívanou, která není ve vlastnictví města
neinv.dotace do 60 tis. Kč na úpravu stávajících ubytovacích zařízení na 1 byt. jednotku ve vlastnictví obce
Termín poskytování dotace do 15.12.2002

inv. dotace do 600 tis. Kč na výstavbu 1 nového nájemního bytu pro osoby, které užívaly povodněmi nenávratně zničené bydlení -pokud bude postavena do 31.12.2002 - výše dotace 1 mil. Termín podání žádosti na KrÚ do 30.9.2002

Aktualizace územně plánovací dokumentace. Termín ani adresát žádosti neurčen.

Obnova a rekonstrukce místních komunikací a související technické infrastruktury a nezbytné občanské vybavenosti pro obce nad 3 tis. obyvatel postižené povodněmi ve vymezených okresech stanovených usnesením vlády č. 809 z 21.8.2002. Termín: neurčen

Fyzické a právnické osoby a obce
Úhrada nákladů demolic stavby pro bydlení (rodinného domu, bytového domu nebo bytu ve vlastnictví), její části nebo stavební suti v důsledku povodní. Adresát fyzická .osoba (vlastník, spoluvlastník), pokud hradila náklady obec a to samostatně nebo jako prostředník fyzické osoby, pokud za něho hradila náklady. Termín podání žádosti na KrÚ do 31.3.2004

dotace na krytí části úroků z úvěrů na opravy panelových domů poškozených povodní do 5 % všem vlastníkům panelových domů poškozených povodněmi. Termín předání žádosti na ČMZRB neurčen

Úvěrový fond obce na opravu a modernizaci bytu
Obec musí zřídit povodňový fond a to za účelem získání dotace pro všechny vlastníky bytového fondu, jejichž domy a byty byly poškozeny povodní a to:
na úvěr ze SFRB úročený 1 % na odstranění škod na bytovém fondu. Podmínka - 50% spoluúčasti vlastními prostředky. Termín podání žádost na SFBR neurčen. Obec: prostředník pro podání žádosti a zároveň poskytovatel úvěru z povodňového fondu

Povodňový fond obce
na dotace na opravu 1 poškozené bytové jednotky do výše max. 70 % rozpočtových nákladů na opravu, dosahují-li minimálně 72 tis. Kč, nejméně však ve výši 50 tis. Kč. Maximální výše dotace na 1 byt. jednotku je 200 tis. Kč. Termín podání žádosti na KrÚ do 31.10.2002, dokončení opravy max. do 31.12.2003. Obec: prostředník pro podání žádosti a zároveň poskytovatel dotace z povodňového fondu

Každá žádost, podaná na příslušném formuláři musí obsahovat i předepsané přílohy, které dokladují, že žadatel je oprávněn ucházet se o příslušnou finanční podporu. Formuláře i podrobné informace o jednotlivých titulech jsou uvedeny na adrese: www.mmr.cz , kde pod heslem vlevo "Povodně" jsou uvedeny
- nástroje pomoci obcím a jednotlivcům v postižených oblastech připravené MMR
- formy státní pomoci občanům městům a obcím postiženým povodní (základní informace, postup, formuláře)

Podrobné informace poskytuje i MMP - ekonomický úřad, Odbor financování a rozpočtu, odd. mimorozpočtových zdrojů - Škroupova 5, 1 patro č. dveří 21 a 22. Vyplněné žádosti se přijímají rovněž zde, navíc i vrátnicích budov MMP, na podatelnách MMP a ÚMO Plzeň 1- 8 a to pouze v případě, že je město prostředníkem mezi žadatelem a donátorem


Statutární město Plzeň na základě § 16 č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí oznamuje veřejnosti zahájení zjišťovacího řízení záměru "KOYO SEIKO Česká republika, závod Plzeň"

Oznámení s obsahem a rozsahem podle přílohy č. 3 zákona č. 100/2001 o posuzování vlivu na životní prostředí je pro veřejnost k nahlédnutí v budově radnice v Informační kanceláří Magistrátu města Plzně, č. dv. 2, nám. Republiky 1

od 10. 9. do 25. 9. 2002
v pondělí a ve středu           . od 7.30 do 17.00 hod.
v úterý a ve čtvrtek            . od 7.30 do 16.00 hod.
v pátek             ..    od 7,30 do 15,00 hod.
Zde je také možné činit si výpisky a opisy.

Zapojení veřejnosti je jednou z nejvýznamnějších zásad systému hodnocení ve smyslu EIA, proto na stejném místě je možno předat do 25. 9. 2002 písemné vyjádření.

Tato vyjádření budou zohledněna společně s vyjádřením obcí a dotčených orgánů státní správy, při zpracování závěru zjišťovacího řízení, které povede Krajský úřad Plzeňského kraje, odbor životního prostředí.

Na připomínky, které budou uplatněny po stanovení této lhůty, nebude brán zřetel.


Informace z mimořádného jednání Rady města Plzně dne 26. srpna 2002:

RMP vzala na vědomí stav domů po povodních a nutnost zajistit urychleně náhradní byty do doby než se budou moci postižení nájemci vrátit do původních bytů, na které mají uzavřeny nájemní smlouvy a schválila uzavření dalších 4 nájemních smluv k náhradním bytům.

RMP schválila odstranění stavby objektu U Zvonu č. 4 a 6 a v uvolněném prostoru dočasně rozšíření parku Křižíkovy sady do doby změny územního plánu. Nosné pilíře v podzemí pod č. 6 jsou staticky narušeny. Narušení má pro stavbu zásadní charakter. Kamenné bloky a cihly vykazují svislé praskliny kromě posledního pilíře, který je trhlinami více narušen. Veškeré zdivo v podzemí a klenby jsou mokré a obě konstrukce mohou vykázat další dílčí poruchy. Podzemí objektu č. 6 bylo provizorně zajištěno výdřevou. Toto zajištění je pouze provizorní a je nutné jeho denní kontrolování včetně trhlin a prasklin ve zdivu. Až do odvolání bude omezen na přilehlých komunikacích provoz MHD a zamezen provoz automobilů.

RMP schválila ukončení bezplatné přepravy cestujících prostředky MHD provozovanými akciovou společností Plzeňské městské dopravní podniky ke dni 31. srpna 2002


V březnu 1994 byla podepsána smlouva o spolupráci se švýcarským městem Winterthur, ale již v r. 1991 bylo podepsáno "Prohlášení o společné vůli ke spolupráci". Na základě těchto dvou dokumentů se uskutečňovaly a uskutečňují vzájemné návštěvy jak oficiálních delegací, tak na úrovni pracovníků úřadů ve formě stáží k výměně zkušeností v různých oblastech městské správy, např. zdravotnictví, sociální péče, zaměstnanost, ekonomika, školství či městská policie. V březnu t. r. se ve Winterthuru konaly volby. Došlo tak ke změnám ve vedení městské správy.

Cílem cesty p. primátora Ing. Šnebergera je tedy především seznámení se s novým vedením města Winterthur v čele s  prezidentem p. Ernstem WOHLWENDEM.

Pan primátor v průběhu této návštěvy mj. navštíví domov důchodců Neumarkt, seznámí se s projektem IKARUS, navštíví divadelní představení "Fridebüüte" autora Stano Orieška, námého ze spolupráce se spolkem ŽUMBERA.


Poděkování za poskytnutí 150.000,- Kč

Se žádostí o finanční příspěvek na projekt neoficiálně nazvaném "Socha TGM ve Washingtonu" se na město Plzeň obrátilo velvyslanectví ČR v USA. Zahájilo v r. 2001 spolupráci s krajanskou komunitou vedenou sdružením "American Friends of the Czech Republic" (AFOCR) na projektu, jehož ideou byla společná iniciativa Čechů na obou březích Atlantiku s cílem společně realizovat sen několika generací Američanů českého původu i ostatních, kteří byli dlouhodobě nespokojeni, že prezident Masaryk nemá, na rozdíl o významných státníků jiných zemí, důstojnou připomínku, symbolizující jeho celoživotní dílo a odkaz. Město Plzeň se schválením 150.000,- Kč na ZMP dne 11. dubna 2002 stalo jedním z měst a obcí, které přispělo (významnou částkou) k realizaci tohoto projektu. V minulých dnech přišlo dopisem poděkování našemu městu jak z Velvyslanectví ČR v USA, tak ze sdružení American Friends of the Czech Republic.

Ke slavnostnímu aktu odhalení sochy dojde 19. září 2002 při příležitosti oficiální návštěvy prezidenta Václava Havla v USA.


ZMP vzalo na vědomí žádost obce Malesice, okr. Plzeň-sever, a obce Lhota, okr. Plzeň-jih, o připojení k městu Plzni ke dni voleb do zastupitelstev v obcích v roce 2002. Vyslovilo souhlas se záměrem připojit obec Malesice k městu Plzni a zřídit nový městský obvod Plzeň 10 ­ Malesice a se záměrem připojit obec Lhota k městu Plzni a zřídit nový městský obvod Plzeň 11 ­ Lhota. Uložilo výboru ZMP pro integraci a tajemníkovi MMP postupovat při přípravě připojení obcí Malesice a Lhota podle usnesení ZmP č. 234/2002.





Informace o průběhu prací na Programu rozvoje města Plzně
V průběhu března až května 2002 se uskutečnilo jedenáct workshopů k jednotlivým tématům situační analýzy. Lze konstatovat, že se podařilo splnit hlavní cíl workshopů, tzn. zapojit do spolupráce na programu odborníky a zájemce z odborných institucí a úřadů, podnikatele a neziskový sektor a zároveň najít shodu v popisu stavu města v jednotlivých oblastech analýzy.

V průměru se každého workshopu zúčastnilo 23 osob. Diskuse na workshopech byly velmi přínosné a poskytly zpracovateli mnoho podnětů k dopracování analýzy. Pro zajištění zpětné vazby byl z každé diskuse pořízen písemný záznam, vyhodnocení připomínek a návrh konečného znění analýzy. Tyto dokumenty jsou zveřejňovány na internetu na adrese http://info.plzen-city.cz/ukr/PRM/index,k k dalšímu připomínkování, které by na základě rozhodnutí Řídící skupiny mělo být ukončeno 10. června.

Závěrečné projednání situační analýzy bude jedním z hlavních témat konference konané 18. června 2002 a situační analýza bude uzavřena na zasedání Řídící skupiny 27. června 2002. Bližší údaje o konferenci, které se bude moci zúčastnit i veřejnost, budou zveřejněny počátkem června.

Během projednávání situační analýzy na workshopech se ukázala potřeba diskutovat též o otázkách života ve městě, které nelze vyhodnotit na základě kvantitativních údajů (statistické údaje, výsledky měření apod.). Jde o subjektivní hodnocení kvality života ve městě a hledání odpovědí na otázky, jaké by mělo být prostředí, v němž žijeme, jak se projevují důležité změny ve městě ve vědomí občanů apod. K této záležitosti budou uspořádána další setkání, která bude organizovat nezisková organizace Centrum pro komunitní práci.

Průzkum názorů veřejnosti
Součástí analýzy byl Průzkum názorů veřejnosti zpracovaný firmou REDI, spol. s r.o. Z celkového počtu 2000 rozeslaných dotazníků se vrátilo 534, tedy přibližně 25 %. Z hlediska věku respondentů skupina ve věku 18 ­ 30 tvořila 16,85%, skupina ve věku 31-45 tvořila 17,98%, u skupiny ve věku 46 ­ 60 let činil podíl 31,28% a u skupiny nad 61 let byl podíl 33,89%. Tento výsledek lze podle zkušeností z jiných měst a z jiných dotazníkových šetření považovat za dostatečně reprezentativní.

Výsledky průzkumu jsou pro Program rozvoje velmi důležité, neboť názory veřejnosti jsou významným informačním zdrojem pro posouzení objektivních dat. Otázky v průzkumu byly zaměřeny na hodnocení kvality služeb z nejrůznějších oblastí života města např. z oblasti bydlení, životního prostředí, dopravy, sociální i technické vybavenosti. Část otázek byla věnována i hodnocení činnosti práce správy města a městských obvodů.

Z průzkumu je patrná silná vazba na prostředí a pozitivní vztah k městu. Většina respondentů chce i nadále bydlet v Plzni. Přes různé výhrady je s celkovým životem ve městě je spokojeno více než 80% respondentů.

Jednou z částí průzkumu je "známkování" vybraných oblastí života města. Nejlepší známky získaly zásobování vodou, plynem, elektřinou a teplem. Lepší známky obdržely též oblasti obchodu a služeb, školství, zdravotnictví, kultury a sportu, údržba památek a péče o městskou zeleň. Činnost městské správy obdržela čistou trojku.

Nejhůře byla hodnocena oblast dostupnosti bydlení. Kromě toho byly špatně hodnoceny též oblasti výstavby nových bytů, hluk ve městě, možnosti parkování, podmínky pro cyklistickou dopravu a možnosti zaměstnání a bezpečnost ve městě. Občané se domnívají, že činnost městské správy by se měla hlavně zaměřit na bezpečnost ve městě, vytváření pracovních míst a výstavbu bytů. Jako největší slabina města byla označena absence dálnice a problémy doprovázející její realizaci.

Občané si nejvíce váží historických památek, upraveného historického centra a celkového zlepšení vzhledu města.

Průzkum podnikatelského prostředí
Průzkum zajišťuje firma M-EKON. Do průzkumu bylo vybráno cca 400 podniků. Mezi oslovenými byly firmy a živnostníci s menším počtem zaměstnanců a rovněž největší podniky ve městě. Účelem průzkumu bylo zjistit názory na podnikatelské prostředí v Plzni. Otázky byly zaměřeny na zkušenosti se spoluprací s městskými orgány, s nabídkou potřebné pracovní síly, s možnostmi rozvoje firmy apod. Navrátilo se 171 dotazníků. Podle zpracovatele se jedná o velmi dobrý výsledek, který umožnil získat rozsáhlý soubor věrohodných názorů podnikatelského sektoru. Celkově lze konstatovat, že výsledky jsou v řadě názorů odlišné od obdobných šetření v jiných středních i velkých městech. Možno vysledovat určitou "rozpornost" ve výsledcích.

Podnikatelská sféra ve městě se jeví z převážné většiny jako stabilizovaná a optimistická ve vztahu ke své budoucnosti.

Do problémových oblastí však patří celá skupina dílčích i zásadních otázek týkajících se vztahu ke správě města. Zde, jak již bylo zmíněno, se objevují některé vnitřní názorové diference mezi jednotlivými otázkami, avšak souhrnně je pohled vůči správě města dosti kritický. Překvapivě negativní (oproti jiným městům) je vztah firem k participaci na veřejných investicích i akcích i postoj k případné koordinaci rozvojových záměrů. Některé výhrady ke správě města proto mohou být i výsledkem pasivity podnikatelské sféry a zatím nedocenění efektů partnerství veřejné a soukromé sféry.

Z průzkumu vyplynula nedostatečná informovanost firem o podpůrných aktivitách pro podnikání z  úrovně města, státu i Evropské unie. Situace v Plzni je zde horší než v jiných městech či regionech.

Z přínosů pro podnikání v Plzni byla nejčastěji uvedena dobrá místní poptávka, kvalifikovaná pracovní síla a její dostatek, dobrý image města a blízkost hranic.

Zajímavé je, že problematika pracovní síly se objevovala nejčastěji i jako překážka podnikání, což je nutno vnímat z pohledu jednostranné profesní struktury obyvatel města. Z překážek podnikání významnou roli hrají též vysoké provozní náklady. Minimálně byla zmíněna jako překážka špatná image města a problémy s technickou infrastrukturou.

Část průzkumu byla zaměřena na spolupráci podnikatelské sféry s městskou správou. Základní znalosti podnikatelů o představách radnice o budoucím rozvoji jsou, ve srovnání s jinými většími městy, v Plzni větší, přesto jsou zde rezervy.

Podíl firem, které nemají v úmyslu se podílet v budoucnu na podpoře veřejných akcí, činí 60% a je výrazně pod průměrem v porovnání s jinými městy. Rovněž ochota podílet se na financování veřejných investic je bezprecedentně nízká.

Nízký zájem projevily firmy o koordinaci svých rozvojových záměrů s městskou správou. Může to sice znamenat značnou samostatnost podnikatelských subjektů, ale přesto by koordinace záměrů radnice a podnikatelské sféry měla být jedním z nejdůležitějších aspektů dalšího zaměření komunikační strategie města vůči podnikatelské sféře. Firmami není příliš pozitivně hodnocena ani komunikace uvnitř podnikatelského sektoru.

RNDr. Milan SVOBODA, ředitel Útvaru koncepce města Plzně. Tel. 019/80350


Informace o možnosti zapojení občanů do přípravy akčního plánu Koncepce péče o životní prostředí:

Koncepce péče o životní prostředí v Plzni

Na posledním zasedání Zastupitelstva města Plzně v roce 2001 byla schválena Koncepce péče o životní prostředí v Plzni. Schválená koncepce je pojata jako programový dokument města Plzně. První částí dokumentu je popis stavu a trendů životního prostředí v Plzni. Závěry o stavu životního prostředí jsou přehledně shrnuty ve SWOT analýze. Analýza poměrně jednoznačně vymezuje rámec další činnosti města v oblasti životního prostředí. V analytické části koncepce je vytipováno šest stěžejních cílů, představujících hlavní směry péče o životní prostředí, v nichž by se měla městská správa nejvíce angažovat (snížení zátěže prostředí emisemi a hlukem, zajištění funkčního systému městské zeleně a příměstské krajiny, zabezpečení čistoty města a efektivního a ekologického nakládání s odpady, efektivní spolupráce s veřejností a ekologická výchova občanů, zlepšení péče o veřejná prostranství v zastavěné části města, příprava městské správy na vstup ČR do EU).

Koncepce péče o životní prostředí v Plzni je navržena orientačně na období let 2001 - 2006. S ohledem na předpokládané možnosti města je provedeno další zúžení cílů městské správy v oblasti péče o životní prostředí do konkrétních prioritních cílů a opatření, a to na dobu omezenou jednoho až dvou roků. Pro rok 2002 byly stanoveny následující priority:

1. Komplexní systém nakládání s komunálními odpady ­ příprava a realizace.
2. Osvětový a informační materiál k problematice nakládání s komunálními odpady.
3. Rozšíření ekologické výchovy do výukových programů na školách.
4. Podpora projektů na zlepšení stavu zeleně a krajiny v Plzni.
5. Komplexní systém přípravy pracovníků městské správy na podmínky EU.

V současné době probíhá naplňování těchto projektů a příprava akčního plánu na další období 2003-2004. Na základě principů partnerství je do tvorby nového akčního plánu zapojena i veřejnost. Občané se do přípravy mohou zapojit pomocí anketního lístku, který vyjde v dubnových Radničních listech nebo na adrese mailto:ozp@mmp.plzen-city.cz, kde mohou navrhnout maximálně tři priority, které by se podle jejich názoru měli určitě objevit v akčním plánu na rok 2003 ­ 2004. Anketa bude ukončena 10. května 2002.

Koncepce péče o životní prostředí v Plzni je uveřejněna v úplné zněni na internetu na adrese http://info.plzen-city.cz/ukr/. Bc. Dagmar Bernášková. Odbor životního prostředí MMP.




V posledním březnovém týdnu zahájilo město Plzeň v rámci Programu rozvoje města Plzně průzkum názorů veřejnosti.
Řada občanů města Plzně již obdržela obálku s dopisem pana primátora a s dotazníkem. V tomto dotazníku se objevují zejména otázky hodnotící úroveň služeb a činností ve městě (např. údržba veřejných prostranství, doprava, životní prostředí, činnost městské správy apod.). Bylo osloveno 2000 občanů města, kteří byli vybráni metodou náhodného výběru. Zpracování průzkumu bude zcela anonymní, oslovení občané se nemusejí obávat zneužití poskytnutých údajů. Ti, kteří tyto dotazníky neobdrží a budou mít zájem o účast v průzkumu, mají možnost si dotazníky vyzvednout na úřadech příslušných městských obvodů popřípadě v Informační kanceláři Magistrátu města Plzně. RNDr. Milan SVOBODA, ředitel ÚKRmP, tel: 703 5000


Statutární město Plzeň zastoupené Odborem kultury MMP, Kopeckého sady 11, 306 32 Plzeň vyhlašuje v rámci grantového programu v oblasti kultury pro rok 2002 grant na vydávání časopisu (periodika) o plzeňské kultuře

Město Plzeň vyhlašuje pro rok 2002 grant na vydávání časopisu (periodika), který by se měl věnovat dění v plzeňské kultuře.
Časopis by měl být živým útvarem s jasnou a dlouhodobou koncepcí reagujícím na aktuální, ale i dlouhodobější kulturní i společenské dění ve městě Plzni. Měl by pomáhat kvalitní umělecké tvorbě plzeňských umělců napříč všemi generacemi a všemi druhy umění. Časopis by měl obsahovat články, recenze, kritiky, reflexe uměleckých projevů z širších hledisek, dále eseje, fejetony, povídky apod. V časopisu by měly být pravidelně zveřejňovány kvalitní umělecké počiny z oblasti literatury, výtvarného umění i jiných druhů umění, jež jsou z technického hlediska možné otisknout a jež jsou především plzeňské provenience.
Časopis by měl být v úzkém kontaktu s městem Plzní, měl by reagovat na jeho záměry v oblasti kultury, spolupracovat s ním a na požádání uvádět informace města či Odboru kultury MMP. V časopise by měly být zveřejňovány i informace o možnostech získávání grantů nebo dotací ze strany veřejné správy, městské, krajské i státní, ale i z nejrůznějších nadací, nadačních fondů v rámci ČR i zahraničí i ze strany Evropské unie. Časopis by mohl přinášet i informace a praktické rady pro fungování nejrůznějších kulturních subjektů z právního i ekonomického hlediska.
Součástí časopisu může být i pravidelný přehled (program) hlavních a nejdůležitějších kulturních a společenských událostí na určité údobí ve městě Plzni. Časopis by měl být schopen získávat na své vydávání finanční prostředky i z jiných zdrojů, resp. předkladatel žádosti o grant by měl být schopen tuto skutečnost hodnověrně doložit.
Předpokládaná periodicita vydávání časopisu by měla být jednou za čtvrt roku.

Určená částka pro grant na rok 2002 na vydání dvou čísel je ze strany města Plzně stanovena ve výši 100 tis. Kč.

Další kritéria vyhlášeného grantu:
  • Předkladatel by měl mít sídlo v Plzni, resp. bude preferován
  • Grant je určen zejména právnickým osobám
  • Grant není určen fyzickým osobám bez živnostenského listu
  • Formálně, věcně a úplně vyplněná žádost o grant včetně všech příloh
  • Musí být zajištěna bezúhonnost a čestnost v nakládání s veřejnými prostředky
  • Předkladatel zajistí efektivní vynakládání finančních prostředků
  • Předkladatel předloží pro účely grantového řízení maketu časopisu, způsob zajištění distribuce, prodejních míst a cenu výtisku
  • Na přidělení grantu není právní nárok
  • Vyhlašovatel si vyhrazuje právo nevybrat žádného z přihlášených žadatelů
  • Žádost o grant musí být zpracována a odevzdána na předepsaném formuláři v počtu 1 originál + 14 kopií


Projekty se žádostí o grant přijímá Odbor kultury MMP do 10. května 2002 Předepsaný formulář včetně charakteristiky vyhlášeného grantu a závazných podmínek si mohou zájemci vyzvednout od 10. dubna 2002 na adrese:

Odbor kultury Magistrátu města Plzně, Kopeckého sady 11, 306 32 Plzeň, tel: 019/703 30 41


Oznámení o přemístění pracoviště pro vydávání profesní způsobilosti řidičů

Dnešního dne bylo přemístěno pracoviště Odboru dopravy MMP na úseku řidičských průkazů, které vydává osvědčení o profesní způsobilosti řidiče z budovy v Škroupově ul. 5 do budovy U Borského parku 20. Ing. Vlastimil KROUPA vedoucí Odboru dopravy MMP





Od 11. ledna 2002 je k dispozici poslední schválená verze Statutu města Plzně  na internetových stránkách města Plzně, a to na stránce http://info.plzen-city.cz/statut/ Je možné si též "stáhnout" soubor s úplnou formou Statutu mP ve WORDu (i v "zazipované podobě") na stránce http://info.plzen-city.cz/1vyveska.htm.


Opatření k omezení zábavní pyrotechniky na území města Plzně.

Vzhledem k tomu, že se v poslední době neúnosně rozšířilo používání zábavní techniky ve městě Plzni a dochází k rušení nočního klidu a veřejného pořádku, vedení města se rozhodlo od 18. 12. 2001 do 2. 1 . 2002 zvýšit dohled Městské policie nad dodržováním veřejného pořádku. Za rušení nočního klidu po 22. hodině přitom Městská policie může udělit blokovou pokutu až do výše 1000 Kč. V případě potřeby se při rušení klidu mohou občané obrátit na bezplatnou linku Městské policie 156. Používání zábavní pyrotechniky v nočních hodinách bude tolerováno jen o Silvestrovské noci.

Z dnešního jednání pana primátora a velitele Městské policie Luďka Hosmana vyplynulo, že je nutné vypracovat návrh vyhlášky města Plzně, která by mj. upravovala používání zábavní pyrotechniky na území města. Městská policie ve spolupráci s právníky má za úkol připravit a Zastupitelstvu města Plzně předložit návrh nové vyhlášky. Lze tak očekávat, že během příštích Vánoc bude rušení pyrotechnikou mnohem přísněji posuzováno.




 
HOME
UP